سینما بهمن ملایر

سینما بهمن ملایر در ابتدای فعالیت( دهه 40) با ظرفیت 600 صندلی و دو دستگاه آپارات KPT آغاز به کار نموده است. در سال 1357 سینما تعطیل شد که مجدداً در سال 1358 توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گشایش یافت و با نام جدید بهمن با ظرفیت 543 صندلی به فعالیت خود ادامه داد.
حدودسی سال پیش آپارات به صورت دستی و زغالی کارمی کرده که بعداز بیست سال دستگاه زغالی تبدیل به لامپی می شود .وازسال 93به صورت دیجیتال شده است

پیوندهای روزانه
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

نوستالژی، رویا و روزگار فراموش شده/ درباره اکران «خاله قورباغه»

سینما بهمن ملایر | سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ب.ظ

خاله قورباقه


فیلم سینمایی «خاله قورباغه» وامدار دوران طلایی سینمای کودک است.



محدثه واعظی‌پور: اواخر دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد، خورشید سینمای کودک در ایران پرحرارت و درخشان می‌تابید. سیاست‌گزاری‌های جدید و توجه ویژه مدیران سینمایی آن روزها به تولید و اکران فیلم کودک باعث رونق فیلمسازی در این بخش بود. آثاری که تولید می‌شد در تقسیم‌بندی رایج به فیلم برای کودک و درباره کودک تقسیم می‌شد و جالب این که هر دو گرایش مخاطب داشت. بخشی از موفقیت این فیلم‌ها ریشه در سینمای کانونی داشت که پیش از پیروزی انقلاب، متولد شده و فیلمسازان مستعدی تربیت کرده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل وجود ممیزی‌های تازه و مخالفت با اصولی که در سینمای گذشته پذیرفته شده بود، (مثل ستاره‌سالاری) سینمای کودک رشد کرد و به موفقیت رسید.


  • سینما بهمن ملایر

هزار پا 20 میلیاردی شد

سینما بهمن ملایر | يكشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ


هزار پا 20 میلیاردی شد 

  • سینما بهمن ملایر