سینما بهمن ملایر

سینما بهمن ملایر در ابتدای فعالیت( دهه 40) با ظرفیت 600 صندلی و دو دستگاه آپارات KPT آغاز به کار نموده است. در سال 1357 سینما تعطیل شد که مجدداً در سال 1358 توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گشایش یافت و با نام جدید بهمن با ظرفیت 543 صندلی به فعالیت خود ادامه داد.
حدودسی سال پیش آپارات به صورت دستی و زغالی کارمی کرده که بعداز بیست سال دستگاه زغالی تبدیل به لامپی می شود .وازسال 93به صورت دیجیتال شده است

پیوندهای روزانه
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

اخبار سینمایی در جهان

سینما بهمن ملایر | دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۷ ق.ظ

اعلام ۱۰ نامزد اسکار فیلم کوتاه/ کارگردانان ایرانی از رقابت بازماندند.

 cinemabahman.blog.ir 


به گزارش سینماپرس، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرستی از ۱۰ فیلم کوتاه را منتشر کرد که وارد فرایند رای‌گیری شاخه بهترین فیلم کوتاه اکشن زنده می‌شوند اما فیلم «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی که با کسب جایزه جشنواره فیلم «همپتون» آمریکا، واجد شرایط حضور در شاخه فیلم کوتاه اسکار شده بود، نتوانست به جمع ۱۰ نامزد این شاخه راه پیدا کند.

بر این اساس فهرست نامزد شاخه بهترین فیلم کوتاه بدین شرح است :

«وایشای نابینا» به کارگردانی «تئودور اوشف»

«زمان قرضی» به کارگردانی «اندارو کوتس» و «لو هامو-لاج»

«پایان خوش» به کارگردانی «یان یاسکا»

«سری که ناپدید می‌شود» به کارگردانی «فرانک دیون»

«فعالیت‌های درونی» به کارگردانی «لئو ماستودا»

«روزی یک خط» به کارگردانی «الیسیا جاسینا»

«سیب گلابی و سیگار» به کارگردانی «رابرت ولی»

«مروارید» به کارگردانی «پاتریک اوزبورن»

«فلوت زن» به کارگردانی «آلن باریلارو»

. «زیر انگشتانت» به کارگردانی«مری کریستین کورتس»

اعضای شاخه فیلم کوتاه آکادمی اسکار پس از تماشای این فیلم فهرست کوتاه پنج نامزد این شاخه از جوایز اسکار را معرفی می‌کنند و این فیلم‌ها درماه دسامبر در لس آنجلس، لندن، نیویورک و سانفرانسیسکو به نمایش گذاشته می‌شود.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۱۷ روز ۲۴ ژانویه ( بهمن ماه) اعلام خواهد شد.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از ۲۲۵ کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود

**********************************************************************************

سریال «داعش» ساخته می‌شود.

 cinemabahman.blog.ir 

به گزارش سینماپرس، مجله «تالار مشاهیر» نوشت: شبکه آمریکایی «اچ.بی.او» مینی‌سریالی را درباره شکل‌گیری و فعالیت‌های تروریستی «داعش» در دست ساخت دارد و قرار است «بردلی کوپر» بازیگر فیلم‌های نامزد اسکاری چون «دفترچه بارقه امید» و «کلاهبرداری آمریکایی» به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر با این پروژه همکاری کند.

«کوپر» تهیه‌کنندگی این پروژه را هم مشترکا با «تاد فیلیپس» بر عهده گرفته است. «تیم ون پاتن» که کارگردانی قسمت‌هایی از سریال‌های معروف «بازی تاج و تخت» و «امپراطوری ساحلی» را بر عهده داشته، در کنار «گرگ هورویتز» فیلمنامه‌نویس «ولورین» این دو را همراهی می‌کنند.

این مینی‌سریال براساس کتاب پرفروش و برنده جایزه پولیتزرِ «پرچم‌های سیاه: ظهور داعش» نوشته «جابی واریک» است که داستان شکل‌گیری این گروه از زندانی در اردن تا تبدیل شدنش به یک سازمان تررویستی که همه جهان را به هراس انداخته، را روایت می‌کند. در این پروژه تلویزیونی همچنین گروهی مامور مخفی هستند و سعی دارند داعش را نابود کنند.

«بردلی کوپر» پس از خواندن این کتاب، متوجه قابلیت اقتباسی شدن آن شد و پس از انجام مذاکراتی با «واریک»‌ نویسنده، تصمیم به ساخت مینی‌سریال آن گرفت. «کوپر» پس از سریال اکشن جاسوسی «اسم مستعار» برای اولین‌بار در قاب تلویزیون قرار می‌گیرد.

**********************************************************************************************

ضوابط آکادمی اسکار ۲۰۱۷ برای بهترین فیلم مستند اعلام شد.

cinemabahman.blog.ir  

به گزارش سینماپرس، بر این اساس یک اثر مستند به یک فیلم غیرداستانی اکران شده در سینماها اطلاق می‌شود که به طور خلاقانه‌ای به موضوعات فرهنگی، هنری، تاریخی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و یا دیگر موارد می‌پردازد؛ این فیلم می‌تواند به صورت معمول فیلمبرداری شود و یا از تکنیک‌های مختلف چون استاپ موشن، انیمیشن و غیره بهره ببرد به شرط آن که تمرکز اصلی روی حقیقت باشد و نه داستان و تخیل.

جایزه بهترین مستند جوایز سینمایی اسکار به دو بخش تقسیم می‌شود: اسکار مستتد بلند با مدت زمان بیش از ۴۰ دقیقه و اسکار مستند کوتاه با مدت زمان ۴۰ دقیقه یا کمتر.

مستند بلند

یک مستند بلند برای واجد شرایط شناخته شدن جهت حضور در جوایز سینمایی اسکار باید در بازه زمانی تعیین شده حداقل ۷ روز در سینماهای منطقه لس‌آنجلس و همچنین ۷ روز در سینماهای شهر نیویورک اکران شده باشد.

بازه زمانی تعیین شده برای اکران آثار مستند از اول ژانویه ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ پایان می‌یابد (کل سال ۲۰۱۶ میلادی). برای فیلم‌هایی که در فاصله زمانی بین اول ژانویه تا ۲۰ اوت (۱۱ دی تا ۳۰ مرداد) اکران شده باشند آخرین مهلت تکمیل فرم آنلاین معرفی اثر به آکادمی اسکار و ارسال دیگر موارد چون نسخه‌های دی‌وی‌دی به آکادمی حداکثر ۳۰ روز پس از پایان اکران است اما برای فیلم‌های مستندی که از تاریخ ۲۱ اوت تا ۳۱ دسامبر (۳۱ مرداد تا ۱۱ دی) اکران شده باشند تمامی مراحل ثبت نام و معرفی فیلم از جمله تکمیل فرم آنلاین، ارسال فیلم و نامه‌های تاییدیه از سوی سینماهای محل نمایش  فیلم به آکادمی اسکار، باید حداکثر تا ساعت ۵ بعد از ظهر پنجشنبه ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۳۰ شهریور) انجام شود.

همنچنین آثار مستندی که حداکثر تا ۲۰ شهریور به آکادمی اسکار معرفی شوند اما تا این تاریخ اکران نشده باشند نیز می‌توانند تا تاریخ ۱۳ دسامبر درخواست خود مبنی بر تمدید مهلت ارسال نسخه‌های فیلم را به آکادمی مطرح کنند و در این صورت تا ۲۰ اکتبر برای ارسال فیلم خود زمان خواهند داشت.

نمایش فیلم در دو شهر (لس‌آنجلس و نیویورک) باید در دوره زمانی تعیین شده یکسان انجام شود و فیلم‌هایی که تنها در یکی از این دو شهر اکران شده باشند، واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم مستند جوایز سینمایی اسکار نخواهند بود.

آثار مستندی که متقاضی بررسی برای حضور در هر بخشی از هشتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی اسکار هستند، واجد شرایط حضور در دوره‌های بعدی جوایز اسکار نیستند و هر اثر مستند باید در همان اولین سالی که واجد شرایط شناخته می‌شود به آکادمی اسکار معرفی شود.

همچنین این آثار باید در فرمت ۳۵ یا ۷۰ میلی‌متری و یا فرمت دیجیتال ۲۴ یا ۴۸ فریم با حداقل رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ در سینماها اکران شده باشند و در مدت زمان نمایش حداقل ۴ بار از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب به روی پرده بروند و حداقل یک نمایش بین آن ساعت ۶ بعداز ظهر تا ۱۰ شب باشد.

آثار مستند باید از طریق بلیت فروشی به نمایش گذاشته شوند و در طول دوزه زمانی نمایشی (اول ژانویه تا ۲۰ اوت یا ۲۱ اوت تا ۳۱ دسامبر) حداقل یک بار در یکی از روزنامه‌های زیر تبلیغ شده باشد: «نیویورک تایمز»، «تایم اوت نیویورک» و یا «ویلج وُیس» (نیویورک)، «لس‌آنجلس تایمز» یا «اِل اِی ویکلی» (لس‌آنجلس)

داشتن نقد فیلم در یکی از روزنامه‌های نیویورک تایمز یا لس‌آنجلس تایمز نیز یکی دیگر از شرایط لازم احزار صلاحیت برای حضور در بخش مستند جوایز اسکار است و نقدهای تلویزونی قابل قبول نیست. فیلمسازانی که قادر به دریافت نقد و بررسی در این روزنامه نیستند می‌توانند درخواست خود مبنی بر معافیت از این شرایط  را ارسال کنند.

فیلم‌هایی که اصولا تبلیغاتی و یا آموزشی هستند و یا این که ضبط بدون فیلتر اجراها محسوب می‌شوند، قابل قبول نیستند. همچنین فیلم‌هایی که در واقع بخشی از یک سریال بزرگ‌تر هستند و یا برگرفته از بخشی از فیلم دیگر هستند در بخش مستند قابل قبول نیستند و نتها آثار فردی و تک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بخش عمده‌ای از روایت فیلم مستند باید به زبان انگلیسی باشد یا دارای زیرنویس انگلیسی باشد.

فیلم‌هایی که پیش از اکران رسمی خود در دوره زمانی تعیین شده به هر شکل رسمی و غیررسمی نمایش و یا توزیع عمومی داشته باشند، واجد شرایط لازم برای بررسی و حضور در بخش مستند جوایز اسکار نخواهند بود و تنها ۱۰ دقیقه یا ۱۰ درصد از مدت زمان فیلم می‌تواند پیش از اکران رسمی برای عموم به نمایش گذاشته شود.

آثار مستند ارسالی توسط اعضای شاخه مستند آکادمی اسکار مشاهده می‌شوند و با استفاده از یک سیستم رای‌گیری حرفه‌ای ۱۵ فیلم به عنوان نامزدهای اولیه جوایز اسکار در بخش مستند معرفی می‌شوند. رای گیری نهایی برای انتخاب ۵ نامزد نهایی نیز تنها میان اعضای فعال و دائم آکادمی صورت می‌گیرد که تمامی فیلم‌های مستند نامزد شده را دیده باشند.

بر اساس قوانین اسکار، تنها پنج فیلم مستندی که به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافته‌اند می‌توان از عنوان "مستند نامزد اسکار" در تبلیغات فیلم خود استفاده کنند و حضور در میان ۱۵ فیلم به منزله نامزد شدن در اسکار تلقی نمی‌شود.

آثار مستندی که در "شاخه مستند جوایز اسکار" حضور دارند به شرط آن که واجد شرایط لازم باشند می‌توانند در سایر شاخه‌های نیز مورد بررسی قرار گیرند.

مستند کوتاه

سه راه برای احراز صلاحیت حضور یک اثر مستند کوتاه در جوایر اسکار وجود دارد

۱- اثر مورد نظر در بازه زمانی تعیین شده از سوی آکادمی اسکار حداقل ۷ روز اکران عمومی-تجاری در دو شهر لس‌آنجلس و نیویورک داشته باشد. ۲- اثر مورد برنده جایزه در یکی از جشنواره‌های سینمایی رقابتی شده باشد که در فهرست آکادمی اسکار قرار دارند. فهرست جشنواره‌های سینمایی مورد پذیرش در وبسایت آکادمی اسکار موجود است. ۳- اثر مورد نظر برنده جایزه طلا، نقره یا برنز شاخه مستند جوایز اسکار دانشجویی در سال ۲۰۱۶ میلادی باشد.

زمان تعیین شده برای اکران عمومی فیلم‌های شاخه مستند کوتاه اسکار در دو شهر لس آنجلس و نیویورک از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵ (۱۱ شهریور) آغاز شده و تا ۳۱ اوت (۱۰ آبان) ادامه خواهد داشت. تکمیل فرم ثبت نام و ارسال فیلم به آکادمی اسکار حداکثر تا ۳۰ روز پس از پایان مهت اکران عمومی و یا کسب جایزه از جشنواره های مورد تائید فرصت دارد. آخرین مهلت معرفی و ارسال آثار به اکادمی اسکار ساعت ۵ بعد از ظهر روز پنجشنبه اول سپتامبر (۱۱ شهریور) است

**********************************************************************************************

۲۶درصد از شخصیت‌های زن هالیوود به شکل برهنه یا نیمه برهنه در فیلم ظاهر شده‌اند!

cinemabahman.blog.ir

 

گزارش سالانه وضعیت زنان و دختران در کالیفرنیا دریافته است ۲۶ درصد از شخصیت‌های مونث در ۱۰۰ فیلم موفق در گیشه سال ۲۰۱۴ آمریکا به شکل برهنه یا نیمه برهنه در فیلم ظاهر شده‌اند که در مقابل تنها ۹درصد از مردان وضعیتی مشابه داشته‌اند.

به گزارش سینماپرس، روزنامه گاردین در گزارشی به فضای تبعیض‌آمیز جنسیتی و نژادی در هالیوود پرداخته است. طبق این گزارش با استناد به پنجمین ویراست «گزارش درباره وضعیت زنان و دختران در کالیفرنیا» در سال ۲۰۱۶، زنان تقریباً سه برابر بیشتر از نقش مقابل مرد خود در صحنه‌های برهنگی فیلم‌های هالیوود ظاهر می‌شوند.

گزارش سالانه وضعیت زنان و دختران در کالیفرنیا دریافته است ۲۶ درصد از شخصیت‌های مونث در ۱۰۰ فیلم موفق در گیشه سال ۲۰۱۴ آمریکا به شکل برهنه یا نیمه برهنه در فیلم ظاهر شده‌اند که در مقابل تنها ۹درصد از مردان وضعیتی مشابه داشته‌اند. زنان تنها در ۱۲ درصد از فیلم‌ها نقش اصلی را داشته و تنها ۲۳ درصد از شغلهای مطرح در سینما از آن زن بوده است. این در حالی است ۴۶ درصد نیروی کار در آمریکارا زنان تشکیل می دهند.

گزارش دانشگاه مونت سنت مری در لس‌آنجلس اشاره می‌کند بیشتر زنان مشغول به کار در پشت دوربین بودند. در ۱۵ سال گذشه، کمتر از یک پنجم این زنان نقش کارگردان، نویسنده یا تهیه‌کننده در یک پروژه سینمایی بزرگ داشتند.

براساس مطالعات پیشین، گزارش تاکید می‌کند زمانی که زنی در استخدام فیلمی قرار می گیرد، هالیوود نسبت به کارمندان زن به مراتب روی خوش نشان می‌دهد. نویسنده مطالعه ادعا می‌کند «زمانی که مردان به تنهایی در نقش کارگردان و نویسنده مشغول هستند، هفت تا ۱۵ درصد پروژه‌ها دارای نویسندگان، تدوینگران و کارگردان زن هستند. در مقایسه، زمانی که یک یا چند زن در چنین نقش‌هایی مشغول هسند، ۵۲ درصد کارگردانان، نویسندگان زن استخدام می کنند و ۳۵ درصد نیز از تدوینگران زن بهره می‌برند. در فیلم‌هایی با تهیه‌کنندگی زنان، بیش از ۲۰ درصد پروژه نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان زن دارد

مطابق این مطالعه سینما در قیاس تلویزیون به تنازع با تنوع ادامه داده است. در فیلم‌ها، ۳۰ درصد شخصیت‌های واجد دیالوگ زن هستند، در حالی که در صفحه کوچک‌تر تلویزیون این رقم به ۴۲ درصد می‌رسد.

هر دو فرم رسانه سطح نازلی از تنوع نژادی را حفظ کرده‌اند و ۷۴ درصد شخصیت‌ها چه در سینما و چه در تلویزیون سفیدپوست بوده‌اند. زنان سیاه پوست تنها ۱۵ درصد از نقش‌ها را بازی کرده‌اند؛ در حالی که بازیگران آسیایی و لاتین تبار تنها چهار درصد از شخصیت‌ها را به تصویر کشیده‌اند. علی‌رغم اینکه لاتین‌ها در سال ۲۰۱۴ بزرگترین جمعیت نژادی در ایالت کالیفرنیا - که لس ‌آنجلس و هالیوود بخشی از آن هستند - را تشکیل می‌دهند.

«گزارش درباره وضعیت زنان و دختران در کالیفرنیا» توسط دانشگاه مونت سنت مری شهر لس‌آنجلس منتشر شده است که طبق سرفصل‌های آن به وضعیت آموزش، فقر، سیاست، تجارت و ... با موضوعیت زنان پرداخته است.

پیشتر بازیگران مشهور هالیوود از جمله مریل استریپ و اسپایک لی از تبعیض جنسیتی و نژادی در فضای هالیوود سخن گفته بودند.

**********************************************************************************************

علام برگزیدگان اسکار۸۸؛ از پیشتازی «مکس دیوانه» تا بهترین کارگردانی برای «بازگشته»/«دی کاپریو» بالاخره انتخاب شد.

cinemabahman.blog.ir

 

برترین‌های اسکار ۲۰۱۶ به شرح زیر معرفی شدند

بهترین فیلم:
«کسری بزرگ» به کارگردانی آدام مک‌کی

«پل جاسوسان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ

«بروکلین» به کارگردانی جان کرولی

«مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر

«مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات

«اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسون

«بازگشته» به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو

«کانون توجه» به کارگردانی تام مک‌کارتی(برگزیده)
 

بهترین کارگردانی:
«آدام مک‌کی» کارگردان فیلم «کسری بزرگ»

«جرج میلر» کارگردان فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم»

«الخاندرو گونزالس ایناریتو» کارگردان فیلم «بازگشته»(برگزیده)

«لنی آبراهامسون» کارگردان فیلم «اتاق»

«تام مک‌کارتی» کارگردان فیلم «کانون توجه»
 

بهترین بازیگر نقش اول زن:
«کیت بلانشت» بازیگر فیلم «کارول»

«بری لارسون» بازیگر فیلم «اتاق»(برگزیده)

«جنیفر لارنس» بازیگر فیلم «جوی»

«شارلوت رمپلینگ» بازیگر فیلم «۴۵ سال»

«سیرشه رونان» بازیگر فیلم «بروکلین»

بهترین بازیگر نقش اول مرد:
«برایان کرانستون» بازیگر فیلم «ترامبو»

«مت دیمون» بازیگر فیلم «مریخی»

«لئوناردو دی کاپریو» بازیگر فیلم «بازگشته»(برگزیده)

«مایکل فاسبندر» بازیگر فیلم «استیو جابز»«ادی ردمین» بازیگر فیلم «دختر دانمارکی»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

«جنیفر جیسن‌لی» بازیگر فیلم «هشت نفرت‌انگیز»

«رونی مارا» بازیگر فیلم «کارول»

«ریچل مک آدامز» بازیگر فیلم «کانون توجه»

«الیشا ویکندر» بازیگر فیلم «دختر دانمارکی» (برگزیده)

«کیت وینسلت» بازیگر فیلم «استیو جابز»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
«کریستین بیل» بازیگر فیلم «کسری بزرگ»

«تام هاردی» بازیگر فیلم «بازگشته»

«مارک رافالو» بازیگر فیلم «کانون توجه»

«مارک ریلانس» بازیگر فیلم «پل جاسوسان»(برگزیده)

«سیلور استانوله» بازیگر"کرید"


بهترین فیلم خارجی زبان:
«در آغوش گرفتن ابلیس» از کلمبیا

«موستانگ» از فرانسه

«پسر شائول» از مجارستان (برگزیده)

«ذیب» از اردن

«یک جنگ» از دانمارک

بهترین موسیقی متن فیلم:
«پل جاسوسان»، توماس نیومن

«هشت نفرت انگیز»، انیو موریکونه(برگزیده)

«سیکاریو»، جوهان جوهانسون

«کارول»، کارتر بورول

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، جان ویلیامز

بهترین فیلمنامه:

«پل جاسوسان» نوشته مت چرمن، اتان کوئن و جوئل کوئن

انیمیشن «درون بیرون»

«کانون توجه» نوشته جاش سینگر و تام مک‌کارتی (برگزیده)

«اکس ماشینا» نوشته الکس گارلند

«مستقیم از کامپتون»

 

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

«بروکلین» نوشته نیک هورنبای

«کارول» نوشته فیلیس ناگی

«مریخی» نوشته درو گدارد

«کسری بزرگ» نوشته چارلز رندولف و آدام مک‌کی (برگزیده)

«اتاق» نوشته اما دونگو

بهترین طراحی صحنه:

«پل جاسوسان»، آدام استوک‌هاوسن و رنا دی‌آنجلو و برنهارد هنریچ

«دختر دانمارکی»، ایو استیوارت و مایکل استندیش

«مکس دیوانه: جاده خشم»، کالین گیبسون و لیزا تامپسون (برگزیده)

«مریخی»، آرتور مکس و سلیا بوباک

«بازگشته»، جک فیسک و هامیش پوردی

بهترین تدوین:
«کسری بزرگ»، هنک کوروین

«مکس دیوانه، جاده خشم»، مارگارت سیکسل(برگزیده)

«بازگشته»، استفن میریون

«کانون توجه»، تام مک‌آردل

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد»، ماریان براندون و ماری جو مارکی

بهترین انیمیشن بلند:
«انومالیسا»

«پسر و جهان»

«درون بیرون»(برگزیده)

«وقتی مارنی آنجا بود»

«گوسفندی به نام شان»

بهترین انیمیشن کوتاه:
«داستان خرس»(برگزیده)

«دنیای آینده»

«پیش درآمد»

«تیم سنجای»

«ما بدون کاسموس زنده نمی مانیم»

بهترین چهره پردازی:

«مکس دیوانه، جاده خشم»، لسلی واندروالت، الکا واردگا و دامیان مارتین (برگزیده)

«بازگشته»، سیان گریگ، دانکن جارمان و رابرت پاندینی

«مرد ۱۰۰ ساله ای که از پنجره بیرون آمد و ناپدید شد»، لاو لارسن و اوا ون باهر

 

بهترین میکس صدا:

پل جاسوس ها

مکس دیوانه: جاده خشم(برگزیده)

مریخی

بازگشته

جنگ ستارگان

 

بهترین تدوین صدا:

مکس دیوانه: جاده خشم(برگزیده)

مریخی

بازگشته

سیکاریو

جنگ ستارگان

 

بهترین طراحی لباس:

«کارول»، سندی پاول

«سیندرلا»، سندی پاول

«دختر دانمارکی» پاکو دلگادو

«مکس دیوانه: جاده خشم»، جنی بیوان (برگزیده)

«بازگشته»، جاکوئلین وست

بهترین مستند بلند:
«امی»(برگزیده)

«سرزمین کارتل»

«جلوه سکوت»

«چی شده خانم سایمون؟»

«زمستان بر آتش: جنگ اکراین برای آزادی»

بهترین فیلمبرداری:
«کارول»، اد لاچمن

«هشت نفرت انگیز»، رابرت ریچاردسون

«مکس دیوانه: جاده خشم»، جان سیل

«بازگشته»، امانوئل لابزکی(برگزیده)

«سیکاریو»، راجر دیکینز

بهترین جلوه های ویژه:

اکس ماشینا(برگزیده)

مکس دیوانه

مریخی

بازگشته

جنگ ستارگان

 

بهترین قطعه موسیقایی:

Earned It برای فیلم پنجاه طیف گری

Manta Ray برای فیلم مسابقه انهدام

Simple Song ۳ برای فیلم جوانی

Til It Happens to You برای فیلم زمین شکار

Writing's On the Wall برای فیلم اسپکتر(برگزیده)

 

بهترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۵ را بشناسید

cinemabahman.blog.ir

فهرست بهترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۵ با بررسی ۴۵ فهرست بهترین فیلم‌های سال به انتخاب نشریات مختلف به دست آمده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از روزنامه تایم ، روزهای پایانی سال میلادی زمان خوبی برای انتشار فهرست بهترین فیلم‌ سال از سوی نشریات مختلف است. اما در این میان رسیدن به یک فهرست واحد که مورد قبول تمامی آن‌ها باشد کار بسیار دشواری است.

از همین روی وبلاگ تیست‌باد تصمیم گرفت تا ۴۵ فهرست از بهترین فیلم‌های سال در نشریات گوناگون را جمع‌آوری کند و با بررسی آن‌ها به فیلم های برتر سال ۲۰۱۵ برسد. در این بررسی از فهرست نشریاتی مانند نیویورک‌تایمز، تایم، بیزینس‌اینسایدر، اسکرین‌کراش، ورایتی، بی‌بی‌سی و چندین نشریه‌ی معتبر دیگر استفاده شده است.

شیوه‌ی بررسی این فهرست‌ها این گونه است که هر فیلم که در فهرست منتشر شده از سوی نشریات در رده‌ی اول قرار گیرد ۱۰ امتیاز خواهد گرفت، رده‌ی دوم ۹ امتیاز دارد و به همین ترتیب به رده‌ی دهم می‌رسیم که فیلم‌های برای آن یک امتیاز دریافت می‌کنند. پس از پایان بررسی و با جمع زدن امتیاز‌ها فهرست زیر از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ به دست آمده است.

«مد مکس، جاده‌ی خشم» به کارگردانی جرج میلر(1

(افشاگر» به کارگردانی تاد مک‌کارتی2

«کارول» به کارگردانی تاد هینز(3

«پشت و رو» به کارگردانی پیت داکتر4

«اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسون5

«بروکلین» به کارگردانی جان کرولی(6

«کمبود بزرگ» به کارگردانی آدام مک‌کی7

«اکس ماکینا» به کارگردانی الکس گارلند8

«آنومالیسا» به کارگردانی چارلی کافمن9

«سیکاریو» به کارگردانی دنی ویلنو

 


  • سینما بهمن ملایر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی