سینما بهمن ملایر

سینما بهمن ملایر در ابتدای فعالیت( دهه 40) با ظرفیت 600 صندلی و دو دستگاه آپارات KPT آغاز به کار نموده است. در سال 1357 سینما تعطیل شد که مجدداً در سال 1358 توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گشایش یافت و با نام جدید بهمن با ظرفیت 543 صندلی به فعالیت خود ادامه داد.
حدودسی سال پیش آپارات به صورت دستی و زغالی کارمی کرده که بعداز بیست سال دستگاه زغالی تبدیل به لامپی می شود .وازسال 93به صورت دیجیتال شده است

پیوندهای روزانه
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

اخبار سینمایی در ایران

سینما بهمن ملایر | دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۷ ب.ظ

🌹تا ۶ مهر نیم بها فیلم ببینید🌹


سینماهای موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری  _ دفتر همدان ‌


https://telegram.me/CinemaHMD


سینما فلسطین


سالن یک :

🎦 فیلمهای 

دریاچه ماهی

تابستان داغ 


سالن دو : ‌

سارا و آیدا


اگزما (هنر و تجربه)

شنبه و دوشنبه ساعت ۲۱


☎️: ۳۲۵۲۲۳۴۴

خرید اینترنتی و ساعات نمایش فیلم👇

http://www.cinematicket.org/?p=cinemadet&cid=198


سینما قدس


سالن یک : 

🎦فیلم

نگار


سالن دو : 

🎦فیلمهای

زیر سقف دودی  

من و شارمین


☎️: ۳۲۵۲۴۷۰۰

خرید اینترنتی و ساعات نمایش فیلم👇

http://www.cinematicket.org/?p=cinemadet&cid=164



سینما بهمن ملایر

🎦فیلمهای

من و شارمین

سارا و آیدا


☎️: ۳۲۲۲۲۴۵۳

خرید اینترنتی و ساعات نمایش فیلم👇 

http://cinematicket.org/?p=cinemadet&cid=243


https://telegram.me/CinemaHMD

**********************************************************************************


واکنش عجیب وزیر ارشاد به افزایش قیمت بلیت‌ سینما/ دخالت نمی کنیم

به گزارش سینماپرس، سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به این سوال که آیا درست است که کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست کرده عضوی در شورای پروانه ساخت داشته باشد و آیا شما با این پیشنهاد موافق هستید به ایلنا عنوان کرد: در این رابطه رییس سازمان سینمایی پاسخ خود را داد. شورای صدور پروانه ساخت و نمایش چارچوب قانونی دارد و اینکه دیگران در آن عضو شوند به نظر من یک امر کاملا غیرضروری است. گرچه مجلس می‌تواند با سازوکارهای خود امر نظارت را در این زمینه دنبال کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد لزوم تصویب قانون نظام صنفی در سینما و اینکه آیا قرار است در این رابطه لایحه‌ای به مجلس ارسال شود یا خیر، گفت: بله؛ درحال حاضر در وزارت ارشاد درحال تهیه پیش‌نویس لایحه نظام سازمان هنری هستیم که بعد از تصویب لایحه نظام رسانه‌ای که هم‌اکنون در دستور کار دولت است؛ این کار را انجام خواهیم داد.

صالحی امیری درمورد زمزمه‌های مربوط به افزایش قیمت بلیت‌های سینما تا سقف ۲۰ هزار تومان هم عنوان کرد: ما به‌عنوان وزارت ارشاد اصلا مداخله‌ای در این کار نداریم. نهادهای صنفی  و ازجمله خانه سیما باید در این رابطه تصمیم‌گیری کنند. میان تهیه‌کننده و بازار و مخاطب باید یک رابطه منطقی برقرار شود که صنف مربوطه این تصمیم را خواهد گرفت

cinemabahman.blog.ir  

**********************************************************************************************

برنامه آینده سینما بهمن

cinemabahman.blog.ir  

**********************************************************************************************

دنیا فنی‌زاده به آغوش خاک سپرده شد/نمی دانیم چه به «کلاه‌قرمزی» بگوییم!

 

cinemabahman.blog.ir  

 مراسم تشییع پیکر دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان کلاه‌قرمزی صبح امروز ۹ دی ماه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

 

به گزارش سینماپرس؛ در ابتدای این مراسم فرشته طائرپور از کارگردانان سینمای کودک ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این هنرمند گفت: اگر عمر چهل و چند ساله دنیا فنی‌زاده را کنار بگذاریم، متوجه می‌شویم که او تنها ۲۰ سال به طور واقعی زندگی کرد. او همه بهانه‌ها را برای منفعل بودن داشت اما دست از تلاش نکشید. هیچ‌کس او را بدون لبخند هرگز ندید حتی هنگامی که درد داشت. درواقع او درس زندگی را به ما داد.

 

سپس مرضیه محبوب از همکاران او گفت: من و دنیا پشت همه دکورهای عروسک، با هم زندگی کردیم. ما با هم درباره همه چیز حرف می‌زدیم، درواقع ما بچه‌هایمان را آنجا بزرگ کردیم. دنیا همیشه به من می‌گفت، به نظرم اگر روزی ما بمیریم، کسی از ما تجلیل می‌کند. او به من می‌گفت وقتی تو بمیری، من نمی‌توانم پشت تریبون بروم و بگویم بانوی فرهیخته‌ای را از دست داده‌ایم اما دنیا زودتر از من رفت و قرار ما را به هم زد.

 

وی افزود: من قبل از اجرای برنامه، با عروسک‌ها بسیار حرف می‌زنم اما نمی‌دانم این بار به کلاه‌ قرمزی چه بگویم.

 

سپس شادی پورمحمدی از همکاران دنیا فنی‌زاده پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دنیا همیشه زنده است، در این مدت دوستان و افرادی بودند که دعا و قدم‌های آنها همراه ما بود و از اینجا از آنها تشکر می‌کنم. دو فرزند او همیشه بوی دنیا را می‌دهند.

 

در ادامه مراسم ایرج نوذری گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم. برای اولین بار است که پشت یک تریبون قرار می‌گیرم در حالی که بدنم یخ زده است؛ اینجا صحنه بازی نیست، ما خودمان هستیم. باید بگویم که دنیا خود عشق بود، به قول هستی خواهرش او نمک زندگی ما بود.

 

وی افزود: روز گذشته ما به اتاق بیمارستان نرفتیم چون می‌خواستیم خنده‌های او همواره به یاد ما بماند. او روحیه قوی داشت و حدود ۱۲ سال با بیماری سرطان مبارزه کرد؛ درواقع او مرگ را به سُخره گرفته بود.

 

سپس نوذری خطاب به فرزندان دنیا فنی‌اده گفت: عرشیا و سیاوش عزیز سرتان را بالا بگیرید، چون مادر شما یک مرد بود؛ مَرد از نظر معرفت؛ مادر شما همواره در ذهن و دل ما باقی می‌ماند.

 

سپس منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما عنوان کرد: امیدوارم از این پس یاد و خاطره دنیا از یاد ما نرود، این جمع و جمعیت، آنهایی هستند که با روح و جان خود برای سینمای ایران کار می‌کنند. من می‌خواهم به بهانه دنیا سپاسگزار بانوان و خواهران خود در سینمای ایران باشم که کمتر دیده می‌شوند.

 

وی افزود: به یاد داشته باشید که این جمع آینده کودکان ما را می‌سازد.

 

شاهسواری سپس خطاب به حاضران گفت: همه شما حیثیت جمعی هنرمندان سینمای ایران هستید و خودتان بخشی از این حیثیت هستید. سینمای ایران مسلط و پایدار است و تسلط و پایداری خود را به یُمن هنرمندان خود دارد که در این سینما کار کردند و کار می‌کنند؛ از پرویز گرفته تا دنیا فنی‌زاده.

 

در ادامه مراسم عادل بزدوده گفت: ما چندی پیش یکی از بزرگترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران را از دست دادیم، زنده‌یاد داوود رشیدی را از دست دادیم و سپس پدر من فوت کرد.

 

وی افزود: وقتی درباره دنیا می‌خواهم حرف بزنم، برای من سخت است چون قرار است که دنیا به این شکل باشد که بزرگترها بروند و کوچکترها درباره آنها حرف بزنند اما این اتفاق در مورد دنیا نیفتاده است.

 

بزدوده سپس ضمن یادآوری چگونگی شکل‌گیری همکاری آنها گفت: بعد از انقلاب، دنیا جزو اولین بچه‌هایی بود که به گروه ما به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شد. آخرین انتخاب دنیا که فرهیختگی او را می‌رساند، عروسک‌گردانی کلاه‌قرمزی بود. کلاه‌قرمزی پیش از او کامل بود اما با ورود دنیا فنی‌زاده کامل‌تر شد. در واقع او شکل اساسی به این شخصیت داد.

 

وی در پایان گفت: ما در سینما آشیانه‌ای نداریم، سؤال من این است که جایگاه ما در خانه سینما کجاست؟ ما هم هنرمند هستیم و درآمد ما از همین راه است. امیدوارم این موضوع باعث شود که ما هم در خانه سینما جایی داشته باشیم.

 

در ادامه مراسم پیکر زنده‌یاد دنیا فنی‌زاده بر دوش دوستداران و علاقه‌مندان سینما، تئاتر و تلویزیون به سمت خانه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشییع شد.

 

ایرج طهماسب، حمید جبلی، رضا بابک، علیرضا تابش، سعید پورصمیمی، همایون اسعدیان، حبیب رضایی، مازیار میری، حمید مدرسی، علیرضا رضاداد، محمدمهدی عسگرپور، بهزاد خداویسی، یدالله صمدی، حبیب ایل بیگی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، محمدحسین لطیفی، سیدعلی قائم‌مقامی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

**********************************************************************************

برنامه آینده سینما بهمن 

cinemabahman.blog.ir 

**********************************************************************************************

کدام فیلم‌ها به فجر ۳۵ می‌آیند؟/ ۹۲ فیلم آماده حضور در جشنواره

cinemabahman.blog.ir 

به گزارش سینماپرس، با توجه به اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ماراتن آماده سازی فیلم ها برای حضور در جشنواره فیلم فجر آغاز شد. فرصت باقی مانده برای تهیه کنندگانی که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند تنها چهار روز است.

فیلم های «بیست و یک روز بعد» محمدرضا خردمندان،  «بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی سعید سعدی، «سارا و آیدا» مازیار میری، «ملی و راه های نرفته اش» تهمینه میلانی، «کاناپه» به کارگردانی و تهیه کنندگی کیانوش عیاری، «صدای مرا می شنوید» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی و تهیه کنندگی عباس کلامی،  «زیر سقف دودی» به کارگردانی و تهیه کنندگی پوران درخشنده، «اسرافیل» آیدا پناهنده، «کاتی کوتی و ستاره» به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه کنندگی بیتا منصوری، «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی و تهیه کنندگی سعیدی سعدی، «بی حساب» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان و «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ زاده و تهیه کنندگی تینا پاکروان، «شعله ور» حمید نعمت الله، «آزادی به قید شرط» (حسین شهابی)،  «برف سرخ» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی مسعود ردایی، «سارا و آیدا» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید مازیار میری، «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان،  «چشمان خیس پروانه ها» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی،«بن بست» به کارگردانی محمد رضایی ارجمند و تهیه کنندگی علی مصفا در مرحله فیلمبرداری قرار دارند در این میان فیلم های «کاتی کوتی و ستاره» با موضوع کودک فیلمبرداری می شود درمیان آثار در حال فیلمبرداری «بی حساب» با موضوع کمدی آماده می شود باید دید صاحبان آثار برای حضور در جشنواره این فیلم ها را مناسب خواهند دانست یا برنامه دیگری برای فیلم دارند.

فیلم های سینمایی «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی سعید ملکان، «بدون تاریخ بدون امضاء» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی علی جلیلوند، «رقص پا» به کارگردانی مزدک میر عابدینی و تهیه کنندگی محمد احمدی، «حاج علی آقا» به کارگردانی عباس صالح مدرسه ای و تهیه کنندگی امیر سماواتی، «سازش» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش، «بچه های جسور2» به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت الله سیفی، «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی هادی انباردار، ،«هما کی می آید؟» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن دامادی، «تقصیر من نیست» به کارگردانی و تهیه کنندگی اسماعیل میهن دوست، «آباجان» به کارگردانی و تهیه کنندگی هاتف علیمردانی، «نیمکت» به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری، «پسر عمو دختر عمو» به کارگردانی روح انگیز شمس و تهیه کنندگی محمود غلامی، «نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا» به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان مقدم، «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی ایرج محمدی، «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار، «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت ، «گشت 2» به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی، «کارت پرواز» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی رحمانی، «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج راد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی و تهیه کنندگی داوود محمدی، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی منصور لشکری قوچانی، «چهل کچل» به کارگردانی ابوطالب صادقی دقیقی و تهیه کنندگی پروانه مرزبان، «نرگس مست» به کارگردانی سید جلال الدین دری و تهیه کنندگی عبدالله اسفندیاری، «کمدی  انسانی» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدهادی کریمی، «سوفی و دیوانه» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی کرم پور، «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی پیمان جعفری، «دعوتنامه» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهرداد فرید،«فیلشاه» (پویانمایی) به کارگردانی هادی محمدیان طبقی و تهیه کنندگی حامد جعفری، «پایان رویاها» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی طالبی، «رگ خواب» به کارگردانی و تهیه کنندگی حمید نعمت الله، «فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری، «بی سایه» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفاری، «ماهی گوشواره دار» به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا سعادت نیا، «یک قناری یک کلاغ» به کارگردانی اصغر عبدالهی و تهیه کنندگی علی حضرتی، «دختری با شال قرمز» به کارگردانی قاسم فهیم خواه و تهیه کنندگی جهان خادم المله، «پدیده» به کارگردانی علی احمدزاده و تهیه کنندگی مصطفی شایسته، «چراغ های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی و تهیه کنندگی امینی/ اسماعیلی، «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده و تهیه کنندگی مهدی صباغ زاده، «دوران سرطانی» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین شهابی، «سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی امیر سیدزاده، «لرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد رسول اف، «شیب» (خرگیوش) به کارگردانی مانی باغبانی و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی، «ساحل امن» به کارگردانی کرامت پورشهسواری و تهیه کنندگی روح الله خوشکام، «شاخ کرگدن» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن محسنی نسب، «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی و تهیه کنندگی امیرشهاب رضویان در مراحل فنی قرار دارند. در میان آثاری که در مراحل فنی قرار دارند  فیلم های «بچه های جسور2» و «قهرمانان کوچک» با موضوع نوجوان، «گشت 2» و «نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا»، «پسرعمو، دختر عمو»  با موضوع کمدی بعید است خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

اما نکته قابل تامل فیلم هایی است که در مرحله پیش تولید یا آماده سازی شرایط برای فیلمبرداری هستند این فیلم ها با عجله مراحل فیلمبرداری را سپری می کنند و قصد دارند خود  را به فجر برسانند، معمولا این آثار در آخرین لحظات فیلم ها را در نسخه‌هایی که مناسب انتخاب نیست به دفتر جشنواره ارایه می دهند. این مساله تنها مربوط به امسال نیست درسالهای متمادی با این مساله مواجه هستیم.  فیلم های  «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی، «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی، «گیلدا» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، «پرونده باز است» به کارگردانی محمدعلی سجادی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی، «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته، «بینوایان» به کارگردانی سعید عالم زاده و تهیه کنندگی رویا شریف، «پادو» به کارگردانی محمد علی طالبی ، «حلقه در خاک» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی، «بمب» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد داوری،  «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی حامد حسینی، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، «زنی با ارابه چوبی» به کارگردانی خداداد جلالی و تهیه کنندگی محمدحسن نجم، «بن بست وثوق» به کارگردانی محمد کاویانی و تهیه کنندگی امین تارخ، و «مسیر معکوس» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل جلیلی. آثاری هستند که آخرین مراحل پیش تولید را سپری کرده و وارد مرحله فیلمبرداری می شوند. تا آخرین مهلت تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر تنها چهار روز باقی مانده و باید دید در این فرصت چه فیلم هایی قصد دارند در جشنواره حاضر شوند.

فیلم های «یو آ» (کارواجار ) به کارگردانی آناهید آباد و تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده،  «سندباد و سارا» به کارگردانی فریال بهزاد و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی، «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی سحرصباغ سرشت،  «در سکوت» به کارگردانی ژرژ هاشم زاده و تهیه کنندگی سعید ملکان، «یک روز بخصوص» به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان، «نگار» به کارگردانی و تهیه کنندگی رامبد جوان، «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی مقصود جباری، «دو دزد و دو پری» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی بهروز مفید، «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی منوچهر هادی، «یادم تو را فراموش» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی، «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی سپهر سیفی، «مرداد» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی محمود فلاح، «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی سیاوش حقیقی، «سمفونی تولد» به کارگردانی محمد پرویزی و تهیه کنندگی احسان رسول اف، «بی نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی دارافشانی و تهیه کنندگی مجید رضابالا و  «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی کامران مجیدی فیلم آماده نمایشی هستند که خود را در جشنواره فیلم فجر محک می زنند. 

**********************************************************************************************

بادیگارد در شهرها و ایالت‌های آمریکا اکران می شود

cinemabahman.blog.ir 

به گزارش سینماپرس، این فیلم با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری آرام آرت به روی پرده سینماهای آمریکا می‌رود.

مؤسسه فرهنگی و هنری «آرام آرت» به عنوان برگزار کننده جشنواره فیلم‌های فارسی زبان،این بار با همکاری مؤسسه سه‌گال رسانه معاصر در ایران، فیلم سینمایی «بادیگارد» را برای اکران در شهرهای دالاس، واشنگتن و شیکاگو و ... آماده کرده است.

اولین اکران این فیلم روز  بیست و دوم سپتامبر ساعت ۸ شب به وقت محلی در دالاس خواهد بود و پس از آن اکران خود را در شهرهای دیگر امریکا ادامه خواهد داد.

اولین بلیت‌فروشی «بادیگارد» که برای اکران در شهر مذکور از هفته پیش آغاز شد، در روزهای ابتدایی فروش، به دلیل استقبال بسیار به پایان رسید.

«بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با بازی پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر اقایی، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر پیشین و تندیس بهترین آهنگساز در جشن خانه سینما شده است .

**********************************************************************************************


قیمت بلیت سینما در شیب ملایم!/ پردیس‌های مدرن می‌توانند آخر هفته بلیت ۱۵ هزارتومانی بفروشند.

cinemabahman.blog.ir

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگویی با اشاره به افزایش قیمت بلیت فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی گفت: طبق آیین نامه مصوب شورای صنفی نمایش از ابتدای سال ۱۳۹۵، قرار شد تا پردیس های مدرن کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه تا سقف ۱۵ هزار تومان، بلیت فیلم های مختلف سینمایی را به فروش رسانند بنابراین این نوع از افزایش قیمت بلیت تنها مختص فیلم سینمایی «فروشنده» نیست.

این اظهارات از سوی اعضای شورای صنفی نمایش در حالی عنوان می شود که اگر خانواده ای ۴ نفره بدون احتساب هزینه رفت و آمد و خوراک بخواهد سینما رفتن را به عنوان تفریح سالم و فرهنگی در نظر بگیرد باید مبلغ ۶۰ هزار تومان را فقط در ازای تهیه بلیت نمایش فیلم بپردازد که با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی کشور این تصمیم گیری ها به نوعی باج خواهی و مقابله با تفریح سالم خانوادگی مردم کشور خواهد بود

در همین حال یکی از رسانه های مجازی در اعتراض به این تصمیم نوشت: در اینکه خیلی ها مدتهاست انتظار فیلم فرهادی را میکشند شکی وجود ندارد. مخاطبانی که حتی حاضرند چند برابر رقم فعلی برای تماشای فروشنده هزینه کنند.اما افزایش ٥٠ درصدی قیمت بلیت بدون ضابطه نگران کننده است. اینکه که مخاطب با چه توجیهی مجبور است برای دیدن فیلم اصغر فرهادی ۵ هزار تومان بیشتر پرداخت کند! این ایده شورای صنفی بود یا پخش کننده یا تهیه کننده فرقی نمی کند و فقط یک معنی می دهد؛ سوء استفاده از نام اصغر فرهادی .

**********************************************************************************************



داود رشیدی درگذشت

cinemabahman.blog.ir

خبرگزاری ایسنا: داود رشیدی بازیگر سینما و تئاتر ایران صبح امروز 5 شهریور ماه درگذشت.

لیلی رشیدی فرزند این هنرمند این خبر تایید کرد و در جملات کوتاهی گفت که در منزل به دلیل ایست قلبی درگذشت.

داوود رشیدی زاده ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در   تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟ » و ... اشاره کرد. از جمله فیلم‌های سینمایی  که در آنها بازی کرده می‌توان به آثاری چون «کمال الملک»،«ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.

او  در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی کرده است.

این هنرمند در سال‌های اخیر از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

مجله اینترنتی برترین ها؛ درگذشت داود رشیدی را به خانواده محترم این هنرمند و جامعه هنری تسلیت می‌گوید

**********************************************************************************************

معرفی آثار کوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت.


cinemabahman.blog.ir 

به گزارش سینماپرس،  آثار راه یافته به بخش مسابقه بین الملل چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت از ۱۶ کشور جهان شامل آمریکا، سوئیس، عراق، آلمان، پرتغال، افغانستان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، اردن، ترکیه، مصر، رومانی، انگلستان، لهستان و یمن در بخش مسابقه هستند.

۲۳ فیلم کوتاه و پویانمایی از ۱۶ کشور جهان حضور دارند که اسامی آنها به شرح ذیل است:

«تمام این صداها» دیوید هنری گرسون/ «آواره های ایکومبرس» به کارگردانی مری-لین چمبرز از آمریکا

«زاده جنگ» به کارگردانی یانزوم براون از سوییس

«فرزندان جنگ» و «طعم زندگی» به کارگردانی مدو علی/ «سوپرمن عراقی» به کارگردانی سجاد عباس/ «در حال تماس» به کارگردانی بهاء الکاظمی از عراق

«به من شلیک نکن آقای طالبان» به کارگردانی بنجامین مارتیز از آلمان

«خلیل» به کارگردانی پائولو زوماخ از پرتغال

«مامان مریم» به کارگردانی صدام وحیدی/ «تو آمریکایی نیستی» به کارگردانی صدام وحیدی از افغانستان

«من و تو» به کارگردانی ساموئل گوتاردلو/ «یک روز در جولای» به کارگردانی هرمس مانجیلاردو از ایتالیا

«محمد نام کوچک من است» به کارگردانی ملیکا زئیری از فرانسه

«کانادای سیه چشم من» به کارگردانی هلن مات از کانادا

«یک دقیقه» به کارگردانی دینا نصر از اردن

«رویا» به کارگردانی آلپر آکدنیز/ «صراط» به کارگردانی نوری سیهان اوزدوگان از ترکیه

«زغال گداخته زیتون» به کارگردانی نسمه رشدی از مصر

«دیوار» به کارگردانی استلا پلین از رومانی

«هشدار سه دقیقه ای» به کارگردانی اقبال محمد از انگلستان

«بازی جنگ» به کارگردانی پیوتر استفیانیاک از لهستان

«سرزمین دو بهشت» به کارگردانی وحید محمّد العلفی از یمن

 چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

**********************************************************************************

گیشه سینما بهمن ملایر برای اکران فیلم ایستاده در غبار

*********************************************************************************

 پیکر عباس کیارستمی به ایران رسید 

cinemabahman.blog.ir 

در مراسم استقبال از پیکر عباس کیارستمی جمع زیادی از هنرمندان همچون ابراهیم مختاری، محمدرضا مویینی ، آتیلا پسیانی ، شادمهر راستین، ناصر عنصری، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، بهمن فرمان آرا، مسعود کیمیایی، فرشته طائرپور، رخشان بنی اعتماد، ابراهیم فروزش، محمد مهدی عسگرپور،محمد بزرگ نیا ، همایون اسعدیان ، ابوالحسن داودی ، مازیار میری ، غلامرضا موسوی ، پرویز شهبازی ، علی ژکان ، محمدرضا اصلانی ، محمد تهامی نژاد ، ارد زند ، آناهید آباد ، محمد حسین حقیقی ، دکتر محمد سریر ، ابراهیم حقیقی ، نظام الدین کیایی ، مجتبی میر طهماسب ، کتایون شهابی هوشنگ گلمکانی ، محمد رحمانیان ، محمدعلی باشه آهنگر ، امیر عابدی،جعفرپناهی،گلی امامی . نگار اسکندرفر،حبیب احمدزاده، عبدالحسن برزیده، مهتاب کرامتی، محمد اطبایی، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی شهاب حسینی، حمید فرخ نژاد ، قاسم قلی پور ، حامد بهداد ، حبیب رضایی ، احد صادقی و ... حضور داشتند و سید محمد بهشتی و علیرضا رضا داد ، امیر حسین علم الهدی ، جلیل اکبری صحت و... نیز از مدیران حاضر در برنامه بودند.
کامران ملکی دبیر هیات مدیره خانه سینما که اجرای این برنامه را برعهده داشت پس از انتقال پیکر عباس کیارستمی به سالن VIP فرودگاه امام در سخنانی خطاب به پیکر این هنرمند گفت: آقای کیارستمی من بارها شما را دعوت کردم تا به روی سن بیایید ، از دست دادن شما از دست دادن تکه ای از فرهنگ کشور ماست . وداع با تکه ای از هنر این سرزمین است ، این تلخ ترین اجرای عمر من است .
ملکی سپس از ایوبی رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا سخنانی را مطرح کند.

ایوبی از حضور هنرمندان در این برنامه قدردانی کرد و گفت: در این لحظات سخت و تلخ از همه کسانی که همکاری کردند تا کیارستمی، مردی که بهترین تصویر را از مردم ایران عرضه کرد، این‌گونه استقبال شود، قدردانی می کنم.

او همچنین از تشریفات فرودگاه نیز قدردانی کرد.

ایوبی سپس خطاب به هنرمندان حاضران گفت: ما و شما گوهری قیمتی را به خاک خواهیم سپرد. جهان قدر او را می‌شناسد. عباس کیارستمی از مرگ نمی‌ترسید و بسیار نگران کارهای ناتمامش بود.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به خصوصیت‌های کارگردان «خانه دوست کجاست» ادامه داد: عباس کیارستمی پرکارترین مردی بود که در عمرم دیدم. ما به آقای کیارستمی قول می دهیم که کارهایش بر زمین نماند. جوان‌های مکتب کیارستمی در دنیا راه تو را ادامه خواهند داد، همه گواهی می‌دهیم با صبوری، حوصله ، متانت و احترام رسالتش را به بهترین شیوه انجام دهیم.

در ادامه این مراسم که خانواده عباس کیارستمی نیز حضور داشتند، سیدرضا میرکریمی (مدیرعامل خانه سینما) در سخنانی گفت: من واقعا آمادگی صحبت ندارم. در این چند روز را سعی کردم واژه خداحافظ را به کار نبرم. سختم بود. حالا می‌گویم سلام استاد خوش آمدی به وطن و این سلام را بگذارید به حساب خوش‌آمدگویی‌هایی که تا حالا گفته نشده است.

این کارگردان ادامه داد: عباس کیارستمی خسته نمی‌شد. مرد خستگی ناپذیری بود در زمینه کار و اگر خسته شد فقط به خاطر بیماری بود.

میرکریمی در ادامه با اشاره به عکس‌العمل و واکنش مردم طی روزهای گذشته پس از درگذشت عباس کیارستمی گفت: عکس‌العمل‌ها نشان داد که مردم وقتی با مردی که برایشان در دنیا آبرو خریده است مواجه می‌شوند، دوست دارند از او قدردانی کنند.

او ادامه داد: ما این سوال را در چند روز گذشته چندین بار از خود پرسیده‌ایم که آیا مردم از قشرهای مختلف که به درگذشت عباس کیارستمی واکنش نشان داده‌اند و قدرشناس او هستند، همه فیلم‌های کیارستمی را دیده‌اند؟! اما قطعا به خاطر آبرویی که در دنیا برای آن‌ها خرید قدرشناس او هستند.

سپس پیکر عباس کیارستمی با همراهی خانواده‌اش و هنرمندان تا آمبولانس بدرقه شد

**********************************************************************************************

روزنامه سعودی: شهاب حسینی خطرناک است! / فرهنگ ایران از سیاست خطرناک تر است

cinemabahman.blog.ir 

یک روزنامه سعودی با اشاره به موفقیت شهاب حسینی در جشنواره سینمایی کن و سابقه فرهنگی درخشان ایران در تاریخ تمدن اسلامی، مدعی شد که امروز هم فرهنگ ایران، به ویژه سینمای آن، بیش از سیاست این کشور برای سعودی‌ها خطرناک است!

روزنامه سعودی "مکه" در مقاله‌ای با اشاره به اینکه «تمدن اسلامی برای همه چیز مدیون مردم ایران است»، ضمن اعتراف به ضعف فرهنگی عربستان در برابر ایران نوشت: «ایران تمام جهان را با صنعت سینمای حرفه‌ای خود درنوردیده است.»

نویسنده مقاله سپس با اشاره به برخی آثار فاخر سینمای ایران آورده است: قبلا درباره فیلم «مُلک سلیمان» که در سطح فیلم‌های هالیوودی ساخته شده بود، صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که چگونه این فیلم لابی صهیونیسم را نگران کرده بود. البته این تنها دستاورد تأثیرگذار سینمای ایران در سطح جهان نبوده، بلکه ایران با فیلم‌های دیگری مانند «یوسف پیامبر» و «محمد رسول‌الله» نیز جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نویسنده سعودی در ادامه به جدیدترین دستاورد سینمای ایران پرداخته و نوشته است: «در تازه‌ترین موفقیت هم شهاب حسینی، ستاره ایرانی، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن 2016 را کسب کرد.»

نویسنده مقاله در پایان، با لحنی که حسرت و شرمساری در آن موج می‌زند، نوشته است: «ایران در حالی تمام این موفقیت‌ها را به دست می آورد که ما (عربستان) تنها کشور دنیا هستیم که در آن سینما وجود ندارد»!

**********************************************************************************************





 



  • سینما بهمن ملایر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی